Posted on

SINI-brändi on Suomen 15. arvostetuin brändi – hiilineutraali yritys panostaa vastuullisuuteen

Vuoden 2021 arvostetuimmat brändit on valittu. Kaikkien tuntema ikoninen SINI-brändi nousi tutkimuksessa neljä sijaa sijoittuen Suomen 15. arvostetuimmaksi brändiksi.

– Meidän tärkein tehtävämme on valmistaa vastuullisesti tuotettuja laadukkaita kulutustavaroita ihmisten tärkeimpään paikkaan – kotiin, Sinituotteen markkinointipäällikkö Marika Saarinummi kiittää asiakkaita yrityksen hyvästä menestyksestä tutkimuksessa.

Pitkää ikää kierrätysmateriaaleista hiilineutraalisti

Sinituotteella on tehty kunnianhimoista vastuullisuustyötä jo pitkään, mutta parannettavaa löytyy vastuullisuustyön tuloksista kertomiseen asiakkaille. Asiaan saatiin parannus, kun Sinituote julkaisi hiljattain ensimmäisen vastuullisuusraporttinsa. Sinituote kertoo asiakkaille myös tuotepakkauksissa esimerkiksi kierrätysmuovin käytöstä tuotteessa. Hiilineutraali Sinituote on kehittynyt kierrätysmuovin käytössä edelläkävijäksi maailmanlaajuisesti mitattuna. Yrityksessä uskotaan, että mikä tahansa on mahdollista, kun tahtotila on oikea.

– Asiakkaamme ovat hyvin tietoisia omien ostopäätösten vaikutuksista ja valitsevat laadukkaita Suomessa valmistettuja tuotteita. Me haluamme taata puhtautta koteihin, mutta myös puhtaamman tulevaisuuden maapallolle, Marika Saarinummi Sinituotteelta kertoo.

Kertakäyttökulttuuria vastaan

Sinituotteen toiminnan keskiössä ovat laadukkaat tuotteet, joista hyvänä esimerkkinä vuosikymmeniä kestävä SINI-rikkasetti. SINI-välineet suunnitellaan siten, että kuluvat osat voi vaihtaa uuteen ilman, että tarvitsee ostaa kokonaan uusi tuote. Vaihtopääharjoja tiskiharjaan, teippiharjaan ja wc-harjaan on valmistettu jo 20 vuoden ajan, ja näin säästetty turhaa muoviroskaa yli 35 miljoonan kaupan muovikassin verran.

Tuotteet ovat myös yhteensopivia – riittää kun kodissa on yksi SINI-varsi, johon saa liitettyä kaikki kodin pesuvälineet. 

– Mottomme ja lupauksemme on Sinillä siivous sujuu. Haluamme lunastaa tämän lupauksen tulevillakin vuosikymmenillä. Ostamalla kotimaisen SINI-siivousvälineen kuluttaja tukee suomalaista työtä sekä varmistaa tuotannon pysymisen Suomessa tulevillakin vuosikymmenillä, Marika Saarinummi sanoo.

Lisätietoa:

Marika Saarinummi
markkinointipäällikkö, Sinituote Oy
marika.saarinummi@sinituote.fi

Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Vastuullisuus ohjaa meitä kaikessa tekemissä ja menestyksen takana on halu tehdä ja kehittää asioita yhteistyössä asiakkaidemme ja toistemme kanssa ympäristöä unohtamatta. Merkittävien panostusten ansiosta 45 % käyttämästämme muovin raaka-aineesta on kierrätysmuovia. Olemme hiilineutraali yritys.

Taloustutkimuksen vuosittain tekemässä Brändien arvostus -tutkimuksessa suomalaiset kuluttajat arvioivat brändejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat. He kertovat myös, käyttävätkö he tuotemerkkiä pääasiallisesti sekä kuinka todennäköisesti he suosittelisivat brändiä.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.