Kirjoitettu

Sinituote on mukana sinivalkoinen jalanjälki –kampanjassa jo toista vuotta

– Lähdimme mukaan kampanjaan, koska suomalainen työ, laatu ja osaaminen ovat meille tärkeitä arvoja . Sinituotteen tehtaalla Kokemäellä valmistetaan tiskiharjoja, rikkasettejä ja lukuisia muita siivousvälineitä, joita kuluttajat tarvitsevat arjessaan. Suomalainen kuluttaja haluaa siivota kunnon välineillä, jotka on kehitetty suomalaisten kotien pintamateriaaleille.  On myös hyvä muistaa, että suomalaisen tuotteen valinnalla on merkittävä vaikutus Suomen työllisyyteen. Suurimmalle osalle tuotteistamme on myönnetty suomalaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu, Sinituotteen varatoimitusjohtaja Aino Määttä kommentoi.

Suomalaisen työn puolesta vuoden 2014 alussa lanseerattu Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja muistuttaa arkipäiväisten kulutusvalintojen vaikutuksesta Suomen työllisyyteen. K-kaupoissa näkyvä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatunnus auttaa kuluttajia valitsemaan tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausalan mukaan Suomessa tarvitaan tällä hetkellä ratkaisukeskeisyyttä ja optimismia.

– Suomalaiset ovat selvästi heränneet pohtimaan ostamiensa tuotteiden alkuperää, ja suomalaisuus kiinnostaa nyt kuluttajia vahvasti. Tutkimuksemme mukaan 70 prosenttia suomalaisista olisi valmis maksamaan vähintään 10 prosenttia enemmän suomalaisesta tuotteesta tai palvelusta. Joka neljäs suomalainen olisi valmis maksamaan jopa 20 prosenttia enemmän. Tulos kertoo erityisesti siitä, kuinka paljon suomalaiset arvostavat suomalaista työtä, Lausala kertoo.

Lausala haluaa myös muistuttaa, että jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa.

– Jokainen kuluttaja voi omalla kauppareissullaan tukea suomalaista työtä. Tutut merkit, kuten Avainlippu ja Design from Finland kertovat kaupoissa kotimaisuudesta, suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla. K-kauppiaamme pitävät valikoimissaan myös laajalti paikallisia tuotteita, kertoo myös Ruokakesko Oy:n tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

K-ruokakauppojen ohella Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja näkyy tänä vuonna myös K-raudoissa ja Rautioissa.

Kampanjan verkkosivustolta löydät paljon lisämateriaalia kampanjaan liittyen, kilpailuja sekä Sinituotteen tarinan: www.sinivalkoinenjalanjalki.fi

LISÄTIETOJA:

Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja muistuttaa jokapäiväisten ostopäätösten vaikutuksista Suomen työllisyyteen. Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus helpottaa suomalaisten tuotteiden löytämisessä. Vuoden 2015 kestävässä kampanjassa ovat mukana kaikki K-extrat, K-marketit, K-supermarketit, K-citymarketit, K-raudat, Rautiat sekä lähes 60 elintarvikevalmistajaa ja käyttötavara- tai rakennustuoteteollisuuden yritystä. www.sinivalkoinenjalanjälki.fi

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *